Четвер
15.11.2018
19:57
Вітаю Вас Гість
RSS
 
ДНЗ "Світанок"
Головна Реєстрація Вхід
Нормативно-правова база »
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 

Базовий компонент дошкільної освіти

Базовий компонент дошкільної освіти ― це Державний стандарт дошкільної освіти України, який реалізується програмами та навчально-методичним забезпеченням, що затверджуються Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України.

У ньому зведено норми і положення, що визначають державні вимоги до рівня освіченості, розвиненості та вихованості дитини 6 (7) років; сумарний кінцевий показник набутих дитиною компетенцій перед її вступом до школи.

Базовий компонент дошкільної освіти передбачає засвоєння її змісту як завершеного етапу, розрахованого на весь період дошкільного дитинства, сформованість мінімально достатнього та необхідного рівня освітніх компетенцій дитини перших 6 (7) років життя, що забезпечує її повноцінний психофізичний та особистісний розвиток і психологічну готовність до навчання у школі. Визначені Базовим компонентом дошкільної освіти вимоги до обсягу необхідної інформації, життєво важливих умінь і навичок, системи ціннісних ставлень до світу та самої себе є обов'язковими для виконання всіма учасниками освітнього процесу в дошкільних закладах незалежно від їх підпорядкування, типу і форми власності.

Зміст Базового компонента дошкільної освіти побудовано відповідно до вікових можливостей дітей на основі компетентнісного підходу, тобто спрямованості навчально-виховного процесу на досягнення соціально закріпленого результату (заданої норми, вимог до розвиненості, навченості та вихованості дитини), що зумовлює необхідність чіткого визначення засвоєння дитиною змісту освітніх ліній (знає, обізнана, розуміє, вміє, усвідомлює, здатна, дотримується, застосовує, виявляє ставлення, оцінює), орієнтує освітян на цілісний і загальний розвиток дитини, підкреслює важливість закладання в дошкільному віці фундаменту для набуття у подальшому спеціальних знань та вмінь. Увага педагога має спрямовуватися на головні лінії розвитку фізичного, психічного та морально-духовного здоров'я, особистісних цінностей як своєрідного внутрішнього стрижня, ціннісної етичної орієнтації з формування навичок практичного життя, емоційної сприйнятливості та сприяння розвитку індивідуальності дитини.

 

Закон України “Про дошкільну освіту”

ст. 4. Дошкільна освіта

1. Дошкільна освіта є обов’язковою первинною складовою часиною системи безперервної освіти України.

2. Дошкільна освіта – цілісний процес, спрямований на:

  • забезпечення різнобічного розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб;
  • формування у дитини дошкільного віку моральних норм, набуття нею соціального досвіду.

ст. 8. Роль сім’ї у дошкільній освіті.

1. Сім’я зобов’язана сприяти здобуттю дитиною освіти у дошкільних та інших навчальних закладах або забезпечити дошкільну освіту в сім’ї відповідно вимог Базового компонента дошкільної освіти.

2. Відвідування дитиною дошкільного навчального закладу не звільняє сім’ю від обов’язку  виховувати, розвивати її в родинному колі.

3. Батьки, або особи які їх заміняють несуть відповідальність перед суспільством та державою за розвиток, виховання і навчання дітей, а також збереження їх життя, здоров’я, людської гідності.

ст. 9. Здобуття дошкільної освіти.

2. Відповідальність за здобуття дитиною дошкільної освіти покладається на їх батьків, а дітьми позбавленими батьківського піклування, - на осіб, які їх заміняють, та на навчальні заклади, де вони утримуються.

5. Дитина може здобути дошкільну освіту за бажанням батьків, або осіб які їх заміняють:

  • у дошкільних навчальних закладах незалежно від підпорядкування, типів і форм власності;
  • у сім’ї;
  • за допомогою фізичних осіб, які мають відповідну вищу педагогічну освіту, ліцензію на право надання освітніх послуг у сфері дошкільної освіти та фізичний стан здоров’я який дозволяє виконувати обов’язки педагога.

ст. 14. Комплектування груп.

3. Наповнюваність груп у дошкільних навчальних закладах становить:

  • для дітей віком одного до трьох років – до 15 осіб;
  • для дітей віком від трьох до шести років – 20 осіб;
  • різновікові – до 15 осіб;

ст. 22. Базовий компонент дошкільної освіти.

1. Базовий компонент дошкільної освіти – державний стандарт, що містить норми положення які визначають державні вимоги до рівня розвиненості дитини дошкільного віку, а також умови, за яких вони можуть бути досягнуті.

4. Додаткові освітні послуги, які не визначені Базовим компонентом дошкільної освіти, вводяться лише за згодою батьків дитини, або осіб, які їх заміняють, та дошкільним навчальним закладом у межах гранично допустимого навантаження дитини.

ст. 38. Джерела фінансування.

3.  Джерелами фінансування дошкільного навчального закладу є кошти:

  • засновника (власника);
  • відповідних бюджетів (для державних і комунальних дошкільних навчальних закладів);
  • батьків, або осіб, які їх заміняють;
  • добровільні пожертвування і цільові внески фізичних і юридичних осіб;
  • інші кошти, не заборонені законодавством України.
Форма входу

Пошук

Календар
«  Листопад 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Архів записів

Друзі сайту